Magiczne Połączenie Zmysłów: Artystyczny Dialog w Muzeum Narodowym w Lublinie. Piątek, 30 sierpnia 2024 o 11:00 – 19:00
Wydarzenie „Karuzela Sztuki” w Muzeum Narodowym w Lublinie to unikalna okazja do doświadczenia sztuki w zupełnie nowy sposób. Projekt „Strefa Sztuki. Czułe Zmysły” zaprasza do wielozmysłowego dialogu, który przełamuje granice tradycyjnego odbioru dzieł artystycznych. Główna część wydarzenia, trwającego 8 godzin, opiera się na twórczej konfrontacji dwóch dzieł: obrazu „Źródło” autorstwa Ireny Snarskiej oraz rzeźby „Stone Gloves” stworzonej przez Magdalenę Franczak.
Obydwa te dzieła zostały zestawione w ramach dialogu, który ma na celu nie tylko połączenie różnych form sztuki, ale także zaangażowanie odbiorcy na poziomie zmysłów. Magdalena Franczak, artystka odpowiedzialna za rzeźbę „Stone Gloves”, zachęca uczestników do interakcji z jej pracą w sposób niezwykle osobisty: poprzez dotyk, zapach, a nawet dźwięk. To, co wyróżnia ten projekt, to brak hierarchii między zmysłami – każdy z nich jest równie ważny i uzupełnia doświadczenie artystyczne.
Wydarzenie to nie jest jedynie pasywnym odbiorem sztuki, ale aktywnym uczestnictwem. „Stone Gloves” Franczak pozwala zanurzyć dłonie w rzeźbie, poczuć zapach inspirowany „Źródłem” Snarskiej i wsłuchać się w dźwięki, które dopełniają całość. To doświadczenie jest dostępne zarówno dla osób widzących, jak i niewidomych oraz słabowidzących, co czyni je wyjątkowym przykładem sztuki integracyjnej.
Wydarzeniu towarzyszy także warsztat prowadzony przez artystkę, który odbędzie się 30 sierpnia 2024 roku o godzinie 12:00 w sali wykładowej na parterze Muzeum Narodowego w Lublinie. Udział w warsztacie jest bezpłatny, jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, konieczna jest wcześniejsza rejestracja.
Ten projekt to nie tylko nowy sposób prezentacji sztuki, ale również możliwość głębszego jej doświadczania przez zmysły, które często są pomijane w tradycyjnych formach sztuki. To wyjątkowa okazja, by odkryć nowe wymiary artystycznego przeżycia i otworzyć się na nieznane doznania.
Komentarz