Innowacyjne podejście do edukacji zawodowej: jak pomóc migrantkom odnieść sukces
Ciekawe i pomocne wydarzenie, przede wszystkim dla kobiet-migrantek, odbyło się 22 maja w Spilno Liblin w sali konferencyjnej Hala Globus. Była to konferencja oparta na wynikach projektu „Teoria zmian na rzecz zaangażowania kobiet-migrantek w kształcenie i szkolenie zawodowe”.
Oprócz docelowych odbiorców, migrantek, w konferencji wzięli również udział przedstawiciele sektora kształcenia i szkolenia zawodowego, trenerzy, nauczyciele, pracodawcy itp.
Prelegenci: dr Dominik Kubas, Agnieszka Stawiszyńska i Victoria Riabtsun.
Projekt organizowany jest przez międzynarodowe konsorcjum 6 europejskich organizacji, w tym koordynatora tego projektu „Deinde Polska”. Podczas konferencji przedstawiono najważniejsze rezultaty projektu.
Po pierwsze, jest to wdrożenie kursu szkoleniowego dla kadry kształcenia i szkolenia zawodowego z wykorzystaniem teorii zmiany w celu skutecznego zaangażowania migrantek w kształcenie i szkolenie zawodowe.
Chodziło również o podręcznik szkoleniowy i program kursu specjalnie dla migrantek, który obejmuje takie moduły jak poprawa umiejętności komunikacyjnych, rozwój samoświadomości, samodoskonalenie, znajomość kultury i kraju zamieszkania, umiejętności rozwiązywania problemów, poprawa komunikacji, elastyczność i zdolność adaptacji do nowych warunków.
Uczestniczki spotkania otrzymały portfolio z cyfrowym dostępem do prezentowanych bezpłatnych materiałów projektowych.
Komentarz